tisdag 26 februari 2013

Ett plus med att vänta tvillingar!

Är att man får shoppa dubbelt upp av allt, det är faktiskt väldigt roligt för en shoppaholic som mig. Det är inte alltid det finns dubbletter av allt men för det mesta finns det två av samma storlek. Jag får faktiskt de finaste komplimangerna när jag handlar saker eller kläder åt våra små (hehe jag undrar varför?), många positiva och snälla ord brukar expediten ge oss. Att det är mycket jobb med tvillingar det vet nog alla, det är ju faktiskt dubbelt upp av allt, men det är man liksom så medveten om och behöver inte orden "Ja då kommer ni att få fullt upp" "Oj, det blir kämpigt" " Ja, då ska du nog passa på att njuta nu" eller " Passa på att sova nu, för det kommer det inte bli mycket av sedan". Vi är båda så less på dessa kommentarer :) Visst kommer det bli fullt upp, det är vi så medvetna om. Men vi kan faktiskt få två snälla bebisar som sover på nätterna och äter bra precis som Oliver gjorde och då kan jag säga att det är "a piece of cake" jämfört med att ha ett barn med kolik eller ett som inte sover på nätterna. Första tanken för oss var nog, hur ska det här gå? Till att vi nu inte ens kan föreställa oss att bara få en bebis :) Det blir helt enkelt dubbel lycka för oss den dagen de bestämmer sig för att titta ut!


2 kommentarer:

  1. Bra inställning vännen! Det blir som det blir och man vet ju bara om det man själv har och om några år har man glömt att jobbigt ändå. Lyllos dig som får shoppa dubbelt upp! haha jag hade blivit ruinerad!

    kärlekt vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker inte så mycket på hur jobbigt det kommer bli utan hur mysig och roligt det kommer bli med två. Herregud skulle man gå runt och stressa upp sig på det då är man väl helt slut innan fl. Tänk snart har vi våra små gumman, längtar så efter er och önskar ni bodde närmare. Jag blir ruinerad och värre kommer det bli när vi vet kön :)) Puss & Kram älskade vän

      Radera