fredag 22 februari 2013

Förlossning och BB

Jag har väl inte tänkt så mycket på det där med förlossningen än utan att det får man ta när det är dags, hade liknande inställning när jag väntade Oliver och det gick ju som en dans! Förlossning är bland det häftigaste jag varit med om och skulle kunna gå igenom det igen och igen, hehe i alla fall om det blir som första gången. Däremot det jag har funderat på en del är om man går tiden ut, alltså 40 fullbordade veckor. Vad händer då? Blir man igångsatt osv. Min BM berättade att man planerar då in en igångsättning om man vill det, klart man vill eller? Hon berättade även att när man är gravid med tvillingar kan man påverka ganska mycket själv från vecka 38, t ex att man vill bli igångsatt innan BF. Mår bebisarna bra och har en bra födelsevikt så kommer jag nog ha det som önskemål, kan tänka mig att man är rätt less på slutet. Sedan beror det väl på mycket annat, hur man mår och alla andra begränsningar.

Det andra jag funderat på är hur länge man stannar på BB efter förlossningen, men det är tydligen väldigt individuellt beroende på vad man har haft för en förlossning. Har man haft en "normal" förlossning är det dock vanligt att man stannar 4 dagar och att man då får ett familjerum, pappan får såklart också stanna. Undrar hur det kommer bli för oss, har börjat oroa mig för Oliver. Bara tanken att vi båda ska vara ifrån honom 4 nätter känns inge bra alls. Han kommer få vara på BB på dagarna men jag antar att han inte får sova där. Samtidigt påpekade Eva min BM att vi kommer behövas på BB båda två, eftersom vi får tvillingar. Alltid är det något man ska vara bekymrad/orolig över, vi får hoppas att det löser sig och att Olivers favoritperson tajmar in ett Sverigebesök under dessa dagar :) Skönt i alla fall att jag fått lite svar på mina funderingar, känns som det mesta är under kontroll nu!

Det absolut finaste vi har, och som snart kommer bli storebror till 2 små troll


2 kommentarer:

  1. Malin och Albert detta ligger i planeringen att moffa tar lite semester då så det är ingen fara med det.
    Oliver och Moffa fixar biffen hemma det vet ni.
    Orolig för det behöver ni inte vara.
    tror ni har annat att tänka på
    då.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är tur att vi har dig Moffa, vad hade vi annars gjort ♥ Hoppas allt är bra med dig och att resan till Dubai gick bra! Kram

    SvaraRadera