tisdag 5 februari 2013

V 28+1

Tjoho en vecka närmare BF, längtan efter dessa bebbar är enorm!!! Men det får allt stanna några veckor till och gotta tills sig i magen, nu är det väldigt vanligt att man inte går tiden ut med tvillingar men vore glad och tacksam om de stannar till vecka 36-37 i alla fall. Hur mår man då i vecka 28+1, ja det är till och från. Om det inte hade varit för mina gravidkrämpor skulle jag må prima, tänk att få slippa sammandragningar och tryck mot tarmar och revben..vilken lycka! Sömnen blir ju också påverkad, så fort jag överansträngt mig sover jag fruktansvärt dåligt. Ligger mest och vrider och vänder mig i sängen, skitjobbigt! Medan de dagar när jag tar det lugnt sover jag kanon. Men i slutändan är ju dessa krämpor värt varenda minut, för det kommer ju en väldigt fin belöning, eller i vårt fall blir det ju två :) Tänk att jag nästa vecka går in i vecka 30, efter 30 veckor i en tvillinggraviditet är man nästan lika stor som en fullgången enlinggraviditet. Vilken tjockis jag kommer bli, vågen säger fortfarande + 12kg så viktmässigt har det inte hänt så mycket senaste veckan. Vilket jag tycker är märkligt, äter massa gottigott och tackar inte nej till fika :) Hoppas i alla fall att våra små i magen växer som de ska, imorgon är det dags för ultraljud igen, ska bli såååå mysigt!



 

1 kommentar:

  1. Du är en tuffing Malin.

    Hoppas det går bra i morgon.

    Kram
    Far

    SvaraRadera