tisdag 12 februari 2013

Två varianter av semla!

Idag är det Fettisdag och då ska man äta semlor! I love semlor, i alla dess former :) Tänk att en bulle med lite grädde och mandelmassa är så förbaskat gott. Tanken var först att inte göra några semlor i år, blev så missnöjd förra året. Bullen blev tung och torr, inte alls vad jag hade tänk. Sa till mig själv förra året, att nästa år ska jag öva och hitta det perfekta receptet. Men av olika anledningar har jag inte haft tid eller ork att göra några släta bullar och vips så var det Fettisdag. Jag hittade i alla fall ett recept, som jag såklart gjorde till mitt egna recept. Bullen blev lätt och god, och jag blev så nöjd! Det blev även en minicupcakesemla, vi får se om de är goda eller ej . Trots panik inför Fettisdag så blev alla resultat godkända och jag blev en glad gravid tjej! Hoppas ni alla har haft en fantastisk Fettisdag och ätit den där perfekta semlan. Kram från oss!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar