tisdag 18 juni 2013

Morgonpromenad med tvillingvagn!

Vill man gå ned i vikt är ett tips, gå morgonpromenader och med tvillingvagn blir det ju lite extra att dra på. Det har hjälpt mig att komma i form tidigare och en extra kick är att gå innan frukost då sägs det att man förbränner mer fett. Frukosten smakar så mycket godare tycker jag efter en powerwalk så därför föredrar jag att gå innan frukost! Efter en tvillinggraviditet är magen allt annat än platt, och nu 2 månader efter förlossning är det faktiskt dags att göra något åt denna mage. Fast jag är ändå lite stolt att alla gravidkilon plus 3 kilo till är borta, nu gäller det bara att forma kroppen genom powerwalk till en början och efter sommaren tänkte jag börja med gym och löpning igen. Vill ta det lugnt nu i början, arbeta upp magmusklerna och kondition för att sedan få lite snygga armar, rumpa och ben:) Jag hinner ändå inte komma i form till Beach 2013 så det är ingen hets. Jag har klarat mitt första mål, och det var att gå ned alla gravidkilon och har även betat av mitt andra mål som var att gå ned 2 kilon innan slutet av augusti. Nu är jag inne på mål nr 3 som är att gå ned 2 kilo till innan september och sista målet är att vara i samma form som innan jag fick Oliver innan 1 november. Det är realistiska mål som förhoppningsvis kommer gå galant, på mer än 4 månader borde man hinna komma i hyfsad form. I sommar och höst kommer det bli väldigt många powerwalks och när jag kommer igång med löpningen kommer det att bidra med sitt. Nu kör vi!!!


2 kommentarer:

  1. Otroligt att du hinner komma ut! Jag har nog inte gått mer än 10 promenader på 6 månader hihi. Men va din kropp reagerat på tvillingammning, coolt att se att efter 2 månader så är allt bort! IMPONERAD!! Din kropp är gjort för barnafödande hör jag ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha en gång har jag lyckats komma ut på pw den här veckan men hoppas på att komma ut i alla fall en gång till innan veckan är slut! Så vem vet det kanske blir 10 gånger för mig med på 6 månader! Ganska häftigt faktiskt att tvillingamningen är så effektiv mot kroppen, jag tackar och tar emot:)) Fast tänk om vi alla hade en liten Olivia i oss, då hade nog en del av magen också varit borta nu :D Imponerad att du kommit i så bra form efter graviditeten, träning och disciplin is da shit!

      Radera