lördag 15 juni 2013

En mysig fredag!

Vilken härlig och skön dag gårdagen blev, jag har gruvat mig lite inför dessa fredagar när jag har alla barnen hemma. Vad ska vi hitta på, kan jag åka iväg själv med barnen osv. Men provar man inte så vet man inte heller, och jag är inte den som inte vågar mig på utmaningar. Jag kan lova att det är lättare att vara iväg med tre barn än det är att vara hemma, Oliver är ju som sagt i den åldern då han vill att det ska hända saker och då är det bättre att spendera tiden utomhus eller åka iväg på något rolig!



Vi bakade i alla fall klart våra cookies och hade mysig fredagsfika här hemma innan vi begav oss mot McDonals, Oliver tycker det är roligt att vara iväg och ett plus i kanten är om man får Nuggets. He could care less av Happy Meal och deras kassa leksaker, här är det vuxen meal som gäller! Därefter begav vi oss till Slottskogsvallen där pappa Abbe skulle tävla. Oliver är så stolt ska ni veta, hejade fram pappa och charmade ett gäng tjejer som också var där och tittade. Det var tre trötta barn och en mamma som åkte hemåt vid 20 tiden, vilken tur att pappa var med så vi kunde chilla i bilen hela vägen hem. Köpte med oss pizza från Kungs gjorde jag och Abbe eftersom vi inte hade ätit någon middag, den Pizzan kan jag varmt rekommendera. Jag är nämligen ganska less på Tommys och San Remo i Torslanda så det var roligt att testa ett nytt ställe. Kungs Pizzeria i Kungsten har tunna och goda pizzor! Så efter läggning av tre barn var det slapp i soffan med pizza och ett glas rosé. Perfekt avslut på en mysig fredag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar