onsdag 26 juni 2013

5-2 metoden!

Det finns många olika metoder för att gå ned i vikt, frågan är väl vilken som passar bäst. LCHF, GI och alla andra dieter som utesluter allt socker är tyvärr inget för mig och framförallt inte en metod som är godkänd av min kära sambo. Han har så mycket negativt att säga om alla dessa metoder så det är inte ens värt att försöka, inte för att jag behöver hans tillåtelse men man vill ju ha någon att bolla med :) Abbe han tror på att minska på kolhydraterna men inte utesluta helt och i hans diet är det viktigast att bränna fett, träna och ha en dag i veckan då man unnar sig lite extra och försöker hålla igen resten av veckan. Ät mycket PROTEIN!!! Senaste tiden har jag höra väldigt mycket om 5-2 metoden, då äter man kalorisnålt två dagar i veckan och resten som vanligt. Har hört många som gått ned på detta sätt och jag är faktiskt sugen att prova, dock får jag vänta tills det är slut ammat. Det går inte att äta 500-600 kalorier två dagar i veckan när man ammar, det går bara inte! Det är periodisk fasta, man äter normal kost 5 dagar i veckan och sedan fastar man under 2 dagar. Klicka här och läs lite mer om metoden. Så någon gång i vinter är det dags att prova 5-2 metoden, någon därute som har erfarenhet av denna metod får gärna dela med sig till mig. Beach 2014 here I come!


2 kommentarer:

  1. Medans jag ammade uteslöt jag kolhydrater på lunchen, det funkade för mig i kombination med träning.

    Håller med Abbe fullständingt, dieter tycks bara fungera en kortare period sen går man upp igen. Så satsa på att minska kolhydrater och öka proteinet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag prova att utesluta kolhydraterna vid lunch, vilken lyx att ha två kostrådgivare :) Vet ju hur duktig du varit och hur mycket du gått ned. Tack vännen!

      Radera