tisdag 25 juni 2013

Förberedelser inför tvillingdop!

Då var förberedelserna inför kommande dop i full gång, det är ju hur mycket som helst som skall fixas och hinnas med innan det är dags. Dopkort är beställda och dimper snart ned i brevlådorna runt om i Sverige, åh vad jag älskar dessa tillställningar. Jag har redan börjat slipa på detaljerna,  färgtema och tittat lite på dekorationer. Jag vet på ett ungefär vad vi ska bjuda på och vad som ska bakas, det mesta kommer jag att göra själv. Det är tur att jag är mammaledig och kan förbereda flera veckor innan. Spännande också med ett tvillingdop, det blir liksom planering för två. Det är lite trist att vi denna gång inte kan använda släktens dopklänning, den är ju så himla fin men den får vi nu överlämna till kommande generationer och hoppas att kanske Oliver eller tjejernas barn kan använda den i framtiden. Tur i alla fall att jag hittat fina dopklänningar som jag hoppas fortfarande finns i butik, att hyra hos kyrkan är uteslutet...vem vill döpa tvillingar i helt olika dopklänningar? Ni hör ju, planeringen är i full gång och jag har dagarna fyllda med massa roliga saker kommande veckor.  Här kommer lite bilder från dagen då Oliver döptes!





 















1 kommentar:

  1. Blir riktigt trevligt.

    Kram till er alla.

    Morfar

    SvaraRadera