måndag 17 juni 2013

Babysitter is da shit för en tvillingmamma!

När inte händerna räcker till eller man inte känner för en dubbelamningen så går det faktiskt utmärkt att mata i babysittern, då pumpar jag ut mjölk och ger tjejerna på flaska. Visst, det är kanske inte samma närkontakt som när man ammar men jag tycker att man ska göra som passar en själv bäst och inte vad som passar andra.T ex så fungerar det inte att dubbelamma när jag är utanför hemmet och då är det flaska som oftast måste tillämpas på en av tjejerna, de är ganska synkade och vaknar väldigt ofta samtidigt och vill ha mat. Har fått många kommentarer från andra att de tycker det är bra att jag tar mig ut, då undrar man ju hur många tvillingmammor därute som bara sitter hemma. Det hade jag aldrig klarat av, inte så konstig att det blir jobbigt att ha tvillingar om man bara sitter hemma, eller det hade ju jag tyckt i alla fall. Nu är vi ju lyckligt lottad att vi fått två snälla tjejer som inte gör så mycket väsen av sig, äter och sover mest...och ligger mest nöjd i vagnen, på golvet, i babysittern eller i babygymmet. Och jag vet att tiden kommer då det kommer krypa åt olika håll och hålla mig fullt sysselsatt, men jag tror inte att det skulle stoppa mig från att hitta på saker. Mitt tips till er tvillingmammor därute är att lyssna inte så mycket på alla andra, kör på magkänslan det kommer man långt på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar