söndag 16 oktober 2011

Premiär för Bushuset

Då har vi också varit på Bushuset i Torslanda, det var väl på tiden? Ni som inte har någon aning om vad Bushuset är för något så ska jag berätta :) Det är ett stort lekhus för barn, där det bland annat finns klätterställningar, rutschbana, bollhav, studsmattor, krypgångar, tunnlar, discorum och massa andra leksaker. Barnen kan busa, hoppa, leka, stoja, springa och i princip göra precis vad dom vill utan att störa någon. Sedan serveras fika och lättare lunch för en billigpeng, så helt i min smak :) Det som jag tyckte kändes helt underbart, var känslan att slippa oroa sig att Oliver skulle göra illa sig eller göra sönder något. Det kommer garanterat att bli fler besök dit i höst!
Jag har trott att Oliver fortfarande är för liten att vara på bushuset och därför har vi inte varit där tidigare. Men när E frågade om vi hade lust och hänga med, så tänkte jag att det kanske är på tiden att vi gör ett försök. Och som sagt inte en dag för sent, Oliver älskade det! Vi kom dit vid halv elva och blev kvar till strax efter två, han tyckte det var riktigt roligt. Och jag med, haha som att vara barn på nytt...att leka i bollhav, åka rutschbana, och krypa i tunnlar :) Oliver somnade som en stock efter busbesöket och jag var faktiskt också ganska mör.
En nöjd mamma och son :)

1 kommentar:

  1. Ja ni provar då på allt fattar inte att ni hinner med men det verkar ju inte vara några problem med det.
    Bara kör på man ska vara lite mör slutet av dagen.


    Kram
    Morfar

    SvaraRadera