söndag 30 oktober 2011

Frukost, shopping, 2-årskalas, god mat och skumpa!

Underbara lördag säger jag bara, tänk om alla lördagar kunde vara såhär :) Fast då skulle det nog tappa tjusningen, det man bara gör ibland uppskattar man så himla mycket när man väl gör det!
Så gott!!
Mina fina♥
Vi började med mysig frukost i Haga på ett ställe som heter Proviant, deras frukost kan jag verkligen rekommendera...så himla god. Efter mysig frukost gick vi en sväng i Haga och kollade i lite affärer, en av mina favoritbutiker ligger där...Liten Karin! Så fina barnsaker :) Såg mycket fint som jag hade kunnat handla men kände att det inte var saker som ligger på prior listan. När vi kände oss nöjd i Haga begav vi oss till Mio, där fick jag gå runt i lugn och ro medan grabbarna tog det lugnt i bilen :) Köpte fina stolar till Olivers bord och lite annat till hemmet, det finns så mycket fint som jag skulle vilja handla men som sagt "lite i taget" får det allt bli...men sugen blir man allt :) Det blev även en sväng till 421 för lite shopping, hittade jättefina saker till Oliver.
Kusingos!
Fina födelsedagsbarnet
Lekfarbror Abbe
Duktiga tjejen som blåser ut ljusen helt själv

Nystylad efter mammas shopping :)
Därefter var det dags för 2-årskalas för sötaste kusinen Ida. Där bjöds det på varmkorv, tårta och massa kakor. Smarrig kalaspåse med lite gott och blandat fick barnen också. Det blev mycket bus och lek för barnen, Oliver var sååå trött och slocknade direkt vid halv sju :) Tack familjen Andersson/Olsson för ett mysigt kalas!
Mmmm gott...

På kvällen blev det god mat och äntligen tog vi tillfället i akt och öppnade skumpan. Vi har sagt att vi ska öppna den sedan Oliver fyllde 1-år men det har hela tiden blivit uppskjutet men så äntligen gick det vägen igår. Mmmm me love champange!
Homestyling i Oliver rum
Halloween besök blev det också, vi höll oss på den säkra sidan så det blev bara godis för vår del :) Barnen var  i alla fall nöjd med allt godis och vi fick fina teckningar. Det blev verkligen en lyckad lördag som snart måste göras om igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar