söndag 16 oktober 2011

Födelsedagskalas!

Igår var det dags att fira Oliver och ha ett litet kalas, hehe det blev kalas i mini-variant eftersom det var många som hade förhinder. I efterhand tycker jag faktiskt att det var ganska skönt att vi bara blev fyra barn och fem vuxna, det blev en lagom ljudnivå och man hade möjligthet att själv njuta av kalaset.
Obligatoriska godisskålen :)

Tåget på plats

Lite mysfaktor :)

Fint dekorerat med ballonger och cerpentiner (hehe Abbe tyckte vi skulle behålla det eftersom det blev lite mer ombonat i vardagsrummet :) )

Outfit för dagen blev, Nya cheap monday jeans och nya pullover tröjan No 1 Hackett. Stilig kille!
Dagen började lite stressigt eftersom vi även hade städdag på gården, jag fick avstå men Abbe tog sig i alla fall dit. Vi har nämligen en regel här på gården att minst en i hushållet ska vara med på städdagen annars får man ställa upp och hjälpa till med det som är kvar efter städdagen och enligt våra grannar var inte det någon höjdare. Därför fick jag ta hand om Oliver och fixa hemma, men som tur är har vi en sådan snäll och glad kille så det gick faktiskt väldigt bra.
Barnlek innan matdags!
Fina flickor!
Det blev varmkorv med tillbehör för barnen och paj för de vuxna :)
Premiär för det fina Mateusfatet som jag fick av pappa i 30-årspresent

Roligt att leka med tufftuff tåget
Det blev ett lyckat kalas och jag kände mig riktigt nöjd när jag pustade ut i soffan vid 10 tiden igår kväll, Oliver var så trött när klockan var halvsju så han var helt röd i ögonen, haha det tär att leka med sina kompisar. Våra grannar har en liten tjej på sju måndader som Oliver är väldigt fascinerad av och vill gärna klappa och gosa med henne, så söta tillsammans.  Fina presenter fick lilleman också, så nu har vi leksaker över hela huset och jag tror att det är dags att införskaffa den där kistan som jag pratat om :)
Fotbollstårtan Olive 1 år! Trist att Maxi missade r:et :/ men tårtan var fin och väldigt god :)

Polkagriscupcake, lite väl söta för min smak men ändå goda :)
Kladdkakecupcake med marängsmörkräm :)
Kakbordet, love it!
Nu pustar vi ut efter alla kalas och alla förberedelser, och imorgon är det dags att röra på sig igen. Ska bli så skönt att komma igång med träning igen efter tre veckors uppehåll, när man istället moffat i sig cupcakes, kakor och tårta :) Hihi kanske dags att sanera frysen och fylla den med lite nyttigheter istället, kan ju inte direkt påstå att alla bakverk är slut...vi har nog kakor, cupcakes och bullar så vi klarar oss en bra tag framöver!
En som går på övertid :)

Kalaspåse delades ut till alla barnen!

Tack alla fina som var med och förgyllde denna dag, självklart kommer Olivers första kalas att noteras i "första året" boken som jag faktiskt har uppdaterat ganska flitigt senaste tiden. Plus poäng till mig!

1 kommentar:

  1. Oliver du verkar haft en riktig rysar dag med mycket gott och trevligt sällskap på din första födelsedag.
    Jag hoppas jag kan vara med nästa går om man blir bjuden då menar när man inte dök upp i år sorry man.
    Hälsa mamma och pappa som hde fixat ett sådant fint kalas för dig.

    Kram
    Morfar

    Kram
    Morfar

    SvaraRadera