fredag 7 oktober 2011

30-taggarn!

Branäs del 2

30-årsdagen var en av de bästa dagarna i mitt liv, vilken fin dag jag fick :) Några av de nära och kära vara samlad, och några var såklart saknad men så är det ju...det är svårt att samla alla när det är så långa avstånd. Vi har ju som sagt valt att bo där vi bor, dvs långt långt långt ifrån släkt och vänner. Tack igen alla för uppvakning på min födelsedag!
Dagen började med fin frukost av min bedårande sambo och min älskade son, levande ljus, lyx frukost, ballonger, skumpa och fina paket :) Eftersom jag inte är någon linslus får ni tyvärr inte skåda någon bild på mig i sängen (det finns bildbevis), jag har helt enkelt inte nöjd med bilderna på mig själv så tyvärr inga bilder på mig i sängen på 30-årsdagen! Eftersom det är väldigt svårt att äta frukost med en snart 12 månaders kille i sängen så flyttade vi oss till alla andra och fortsatte vår mysiga frukost. Kusin Ida är väldigt mån om att Oliver ska få i sig frukost :)
Jag och Abbe fick lite egen tid och drog iväg på fyrhjulingarna och hade några timmar för oss själva, så mysigt! Det var ju så himla fint väder och när vi kom ned för berget så var det alldelse vindstilla vid Klaraälven.
När vi kom tillbaka så var det en liten kille som gärna vill leka "tittut", och mamma tycker nog att det är minst lika skoj som Oliver :)
Efter vi kom tillbaka fanns det två killar till som gärna vill ut på en sväng, som barn på nytt!
På kvällen stundade det en trerättersmiddag som jag hade förberett under dagen, många kanske tycker att man inte ska göra sin egen mat på sin 30-årsdag men sån är inte jag. Jag älskar att stå i köket, fixa och dona inför större middagar det är helt enkelt min grej! Det blev champange, hummerthermidor till förrätt, Oxfile med potatisbakelse och rosépepparsås och vi avslutade såklart kvällen med egen hemlagad tårta och cupcakes för den som orkade!
Dagen efter drog jag och Abbe ut på sista svängen med fyrhjulingarna, kolla bilden vilken utsikt. Det är dimma som ligger längs berget och det ser egentligen ut som att det är vatten. Här är det skidbacke på vinter, skönt att det är sååå nära.
Oliver tyckte att kusin Idas Bobbycar var grym och nu är det en av sakerna som ligger högst upp på önskelistan inför 1-årsdagen!
Morfar passade på att leka med barnbarnen under vistelsen i Branäs, han är en riktig lekfarbror :) Vi hade en helt underbar helg i Branäs med fint väder, god mat, massa gott att dricka, och framförallt underbart sällskap! Tack fina familjen för att ni gjorde min 30-årsdag till en dag att minnas.

1 kommentar:

  1. Malin tack själv det var roligt att du var nöjd.
    God mat dryck och trevliga barn och barn barn och härliga Catherine och Albert det blir bra.

    Far
    Morfar

    SvaraRadera