torsdag 7 mars 2013

Veckokontroll på Östra och MVC

Då var veckokontrollen på Östra avklarad för den här veckan, igår fick jag se våra små älsklingar i magen. Lika underbart som alltid, det är något som jag verkligen ser framemot varje vecka :) Igår kollade läkaren bara på blodflöden och fostervatten mängd, så besöket gick lite snabbare än vanligt. För mer rättvist resultat så uppskattar läkaren bara vikt varannan vecka, har haft lite flyt så jag fått det varje vecka men eftersom jag var till samma läkare igår som förra veckan så kom hon såklart ihåg att hon gjorde detta sist. Tur att det inte är så långt kvar till nästa gång, alltid så spännande att se hur mycket de ökat i vikt. Skönt i alla fall att allt såg bra ut. Det blev även en sväng till MVC, alla värden utom järnvärdet såg bra ut så det är bara att öka på dosen....just ja den tabletten har jag helt glömt bort att ta idag. Ajabaja! Annars var det en riktig skitdag igår, hade massor av sammandragningar och extremt trött, orkade i princip nada. Skönt att orken kom tillbaka idag och att jag känner mig lite mer normal igen!

Hjärtljud Mini : 148

Hjärtljud Mikro: 128 (Inte så samarbetsvillig idag, varken på MVC eller Östra)

SF mått: 38 cm

Min Vikt : Ökat 0,5kg sedan sist så totalt har jag gått upp 13,5kg



2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Jag kikar in här på din blogg lite då och då. Så spännande att följa din graviditet med tvillingar!:) Synd att vi inte bor lite närmare varandra.. Jag går en utbildning i terapeutisk gravidmassage, som bara är välgörande för gravida på alla sätt.
    Hoppas ni mår bra alla tre. Trevlig helg!
    Kram Monika (kusinen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du kollar in på min blogg lite då och då :) Det blir ju lite som en dagbok som man kan titta tillbaka på när de små äntligen är här. Åh terapeutisk gravidmassage låter inte helt fel, det hade jag behövt :) Synd att du bor så många mil bort. Hoppas allt är bra med dig!Om du har vägarna förbi Göteborg får du titta in. Kram från oss

      Radera