måndag 4 juni 2012

Det här med mat!

Det mesta tycker Oliver är gott men visst har han också sina ups and downs :) Och less blir han också på en del mat, t ex ett tag åt han bara gröt och smörgås till frukost men efter x antal månader med samma frukost bytte vi till yoghurt och smörgås. Nu har han även blivit less på det och nu börjar vi om med gröt igen, och gissa om han blev glad!!! Jajemen, gröt is da shit tycker Oliver och åt med god aptit. Kära vännen smörgåsen ger han inte upp i första taget, men det får inte vara något annat än smör på :) Jag tror att han har ärvt det av mig, jag älskade nämligen smör när jag var liten och kunde ha mängder på smörgåsen. Dock fick jag senare i livet problem med smör, har fortfarande problem att äta en smörgås som innehåller ett tjockt lager med smör, det ska vara tunt tunt tunt...hihi får se om Oliver blir likadan. Roligt och fascinerande ämne det här med mat, och det är alltid ett ämne som diskuteras bland oss mammor och vår oro kring det. Skönt att vi för det mesta tar det med en nypa salt, inställningen "han äter när han blir hungrig" kommer man ganska långt med hos oss!


Istället för att slänga på golvet så har Oliver börjat samla ihop maten när han är klar, klart bättre än att ha mat liggandes på golvet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar