tisdag 21 februari 2012

Min första Whoopie pie

Igår hade jag och Oliver en bakdag, vi hann med att baka tre olika sorter! Jag har bland annat gjort mina först Whoppie Pies och cake pops, vi hann även med en plåt morotskaksmuffins. Jag blev dessvärre inte så nöjd med mina morotskakemuffins så idag blir det en ny sats, dem andra får jag helt enkelt använda när jag ska öva på att spritsa :) Perfekt!
För mycket smet i formen så de blev inte alls fina ;)

Jag har hört så himla mycket om denna Whoopie pie och när jag såg att en av de bloggar jag följer hade lagt upp recept på en Whoopie semla var jag inte sen på att nappa :) Dessa skapelser smakar underbart, klart en ny favorit hos mig och min sambo! Ni som älskar semlor kommer gilla dessa, gå in på Sockerrus och testa detta busenkla recept!
Så här blev resultatet, kanske inte lika snygga som Sockerrus men klart ett godkänt resultat :)
Vi provade även på att göra Cake pops på Ballerina kladdkaka och oreos, det gick snabbt att göra smeten men det var lite pillrigt med att doppa i choklad och sedan rulla i strössel. Roligt var det i alla fall även fast det tog lite tid, eller så är det pga att jag hade en liten hjälpreda kring fötterna som gärna ville prata och ta på precis allt :) Cake pops var i alla fall en favorit hos Oliver, jag är ju ett big fan av oreos så jag kommer nog att gilla dessa lollipops!
Fina eller hur?
Roligt när man kan göra flera olika varianter :)
Oliver tyckte det var smaskens!

2 kommentarer:

  1. Gud va duktig du är vännen! Satsa på att bli konditor?? Ja lägger en beställning på massa smask när jag kommer ner nästa gång:://mia

    SvaraRadera
  2. Hihi tack gumman, vad snäll du är!!! Du vet att det är bara att lägga en beställning så fikar vi när ni kommer :)

    SvaraRadera