lördag 25 februari 2012

Hjärtan a la hallon!

I fredags gjorde vi en supersmarrig och busenkel efterrätt, såååå gott så ni helt enkelt måste prova själva :) Det är min kära vän S som tipsade om detta goda recept, och nu måste jag ju helt enkelt dela med mig till alla mina kära vänner!

Ingredienser till 12 hjärtan:
1st färdigkavlad kyld smördeg (275g)
500g Arla Köket Kesella Kvarg vanilj
Ca 4 dl Hallon eller någon annan frukt
1 ägg för pensling

Garnering:
Florsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader, Tryck ut 12 hjärtan ur smördegen med ett pepparkaksmått. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Pensla med uppvispad ägg. Grädda i mitten av ugnen ca 5 min, eller tills de fått fin färg. Låt svalna och skär av toppen på hjärtana och använd dem som lock. Fördela kvar på bottnarna och lägg på hallon och lock. Pudra över rikligt med florsocker.

Pssst! Jag tryckte bara ut 8 st hjärtan och skar sedan ut lite mindre hjärtan för hand, blev så söta :)

Innan fix och trix
Med fix och trix
Mini a la hjärtan, så söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar