onsdag 8 februari 2012

Macarons part 2 och 3 !

Hihi jag fortsätter mitt bak av macarons och måste erkänna att ju mer man gör dessa fina skapelser ju bättre blir man :) Det krävs alltså träning, trots att jag blev nöjd med min absolut första sats så kan det bli bättre. Nu har jag lärt mig receptet utantill så nu går det väldigt fort, och känns inte alls krångligt. Jag blev ju inte så nöjd med fyllningen sist, den var lite väl söt för min smak men nu har jag istället fyllt med smörkräm och det var såklart jättegott! Blev även ett godkänt betyg av Abbe, det är tur att jag har en alldelse egen testpilot här hemma. Nu tar vi en paus några dagar och ger oss på lite andra skapelser, wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Jag är verkligen imponerad av ditt bakande. Du är så duktig. Men hur sjutton får du kakorna så runda och exakt lika stora? Använder du någon slags form eller? Kram från Mias svärmor.

    SvaraRadera
  2. Hej Anne-Marie, roligt att se att du följer min blogg och tack för de fina orden :) Jag brukar läsa din blogg med, då håller jag mig uppdaterad på hur ni alla mår och har det i Uppsala!

    Åh det är ju så skoj att baka!!! Ju mer jag bakar desto mer inspirerad blir jag att baka mer :) De bilder som är på färdiga macarons har jag faktiskt spritsat ut själv, har inte riktigt blivit vän med Silikonmacaronsplåten än. Däremot följde det med en Siliconsprits i kitet som jag är otroligt nöjd med, fungerar ju att använda till annat med :) Har du tänkt prova dig på att baka lite Macarons? Ha det gott! Kram

    SvaraRadera