lördag 4 februari 2012

Devil's food Cupcake!

Vårt kök börjar omvandlas till en bakstuga där det händer en hel del nu :) Det är så himla roligt att experimentera och pröva på nya recept, jag blir ju så inspirerad av alla bakbloggar som finns. Det finns så många duktiga människor och önskan att bli lika duktig är stor :) Jag har hört så mycket gott om den omtalade kakan Devil's food cake, ett amerikanskt recept som poppar upp på många bloggar :) I torsdag var det i alla fall dags för mig att äntligen prova denna kaka som jag aldrig tidigare smakat, men det blev en cupcake variant för mig istället för kaka/tårta. Jag gjorde i och för sig min egen lilla variant, det är ju det som är så skoj med att baka...man får möjlighet att mixtra och trixa med recepten. Basreceptet valde jag att följa Leila Lindholm's recept på Devil's food cake men jag gjorde lite ändringar för att göra min egen lilla variant. Jag valde även att inte ha en choklad frosting på utan det blev en vit choklad frosting gjord av grädde istället. Jag måste ju erkänna att resultatet blev väldigt bra och det lär bli fler cupcakes med detta recept framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar