måndag 29 april 2013

Synkade!

När man har tvillingar gäller det att synka rutiner så att det följer liknande äta- och sovrutiner, annars blir det nog lite jobbigt. Det känns som att våra tjejer föddes med rutiner, de vaknar och äter samtidigt. Sover mest på dagarna och gott på nätterna, och äter både från mig och flaska. Pumpar ut och ger extra på flaska vartannat mål eftersom de är så små, skönt i alla fall att de tar flaska. Nu behöver Juni och Lily ingen napp för tillfället för de säger bara ifrån när de är hungriga men de tar även nappen för det har jag testat. Nu börjar jag undra när det ska vända, kan man ha det så här lätt med två spädbarn? Abbe sa igår, imorgon blir det ju som att du har semester, och jag måste faktiskt hålla med. Sov till halv nio imorse, gick upp åt frukost i lugn och ro. Efter det satt jag framför datorn till efter tio när mina små hjärtan vaknade till för lite mat. Nu har vi dubbelammat, är ombytta och klar för dagen, och tjejerna sover igen! Jag passar på att njuta av två underbart snälla barn, för vem vet när allt vänder!





- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hejsan tjejer ser att ni verkar ha det kanon men var inte orolig för det.
    Hoppas storebror är snäll med er.
    Kram till er alla

    Morfar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storebror är väldigt snäll och tar hand om sina tjejer =) Vi längtar till du kommer till stan igen!

      Kram från alla oss

      Radera