söndag 21 april 2013

11 dagar och 16 kilo lättare!

Tänk att det gått så många dagar sedan våra små tjejer kom till världen, dagarna bara rullar på här hemma. Vi har fått så himla mycket fin uppvaktning sedan tjejerna kom av vänner och bekanta och vi är verkligen lyckligt lottad att ha två fina och välskapta tjejer. Separat inlägg kommer med alla fina presenter och blommor!

 Detta kort tog jag samma dag tjejerna kom, så här stor blev magen vecka 37+1

 Så här ser magen ut nu, 11 dagar senare


Det blir ju en hel del amning och pumpning när man har två tjejer som ska bli mätt och nöjd, och därmed resultatet att mina gravidkilon har rasat av mig. Jag är nu nere på inskrivningsvikten och det känns fantastiskt bra, nu behöver jag bara kämpa på med de extra kilon jag hade lagt på mig innan graviditeten. Eller bara och bara, det är också många kilon som ska bort men fortsätter det såhär så hoppas jag att amningen kommer att hjälpa mig lite på traven. Nu när våren är här kommer det att bli en hel del promenader, har inte riktigt vågat mig ut på längre promenader än utan det har blivit torget tur & retur men nästa vecka kanske man ska våga sig bort till Amhult om vädret tillåter. Gymmet får vänta några månader till, klartecken från MVC innan jag sätter igång med den träningen, måste komma ihåg att jag har burit två bebisar i magen och därmed kan återhämtningen ta lite längre tid och innan livmodern dragit sig tillbaka helt. På bilderna och i verkligheten ser det ju faktiskt ut som att jag fortfarande är gravid. Vi får se hur många dagar/veckor det tar innan magen är helt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar