onsdag 3 april 2013

Östra vecka 36+1

Då har jag traskat in i graviditetsvecka 37, tjoho en vecka närmare bf. Tror det eller ej men nu börjar även jag bli ganska less på min gigantiska mage och alla krämpor, bebisarna är välkommen ut nu! Har dock inga känningar utan känner mig bara stor och tung, otymplig och tar mig sakta men säkert framåt. Ett ben har börjat vätska på sig, och det känns konstigt att gå runt med en fot som är tjock och en normal. Vänder mig typ 10-15 gånger på natten, snacka om störd sömn. Ja ni, vecka 9-33 var nog ganska lätta ändå, det är nu man får känna på hur det faktiskt är att vara gravid med tvillingar. Och nu går det nog bara utför. Tänk vad skönt om man hade fått ett datum för förlossning, vilken lycka. Det hade varit ganska skönt och underlättat kommande veckor. Jag kan i alla fall försäkra er om att innan den 28 april är twinsen här!

Så här såg magen ut i vecka 17

 Och så här såg den ut vecka 35+0

Så hur gick det på Östra igår, bara fin fint! Ingen uppskattning av vikt eftersom de gjorde det förra veckan. Så bara en titt på flöden och bebisar :) Alla flöden, fostervatten, pigga och rörliga bebisar, urinblåsor, hjärta såg bra ut. Det här blev nog sista besöket själv på Östra, kommande kontroller kommer min älskade sambo att följa med på. Dels för att Östra ligger på andra sidan stan och jag helst inte ska köra samt att det kan vara skoj för Abbe att få vara med på ett till ultraljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar