onsdag 24 april 2013

En släng av Mjölkstockning!

Och så fick jag den omtalade mjölkstockningen, eller jag tror att jag fick en kort släng av den i början av veckan. Har aldrig tidigare haft det, så det är svårt att veta om det var mjölkstockning eller något annat knas. Fick helt plötsligt 39 graders feber och frossa i måndags, ena bröstet kändes lite ömt men inte mer än så. Det måste nästan ha varit mjölkstockning, för igår mådde jag jättebra igen. Om det hade varit något virus borde jag ju känt mig hängig i flera dagar. Skönt i alla fall att jag troligtvis fick en light variant, för när man är själv hemma med 3 barn är det inte aktuellt med att ligga i feber och ha frossa!





4 kommentarer:

  1. Fy gumman! Fick också det två gånger efter förlossninge men också light versionen. SOm du säger kom det helt plöstligt feber, öm i brösten och blev alldeles kokhet på brösten, fy inge trevligt alls! Hoppas du mår bättre nu! Jag duschade jättevarmt och knaprade alvedon så gick det bort efter ett dygn! Puss vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det bara en dag! Håller tummarna att det inte kommer tillbaka :)Hoppas allt är bra med er vännen! Puss

      Radera
  2. Gud vad duktig du är som upprätthåller amningen så bra med tvillingar, I'm very impressed, super mamman. Jag har haft frossa och feber ibland sådär i början, BM sa att det kan vara att mjölken rinner till lite extra också, behöver inte alltid avar mjölkstockning. Kan tänka mig att din mjölk rinner tillX2 liksom, rejält flöde som ska ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge går det bra...men det har ju bara gått 2 och en halv vecka :) Haha ja så är det nog, får nog räkna med en och annan mjölkstockning nu när det är två som ska äta och det är en del mjölk i brösten :)

      Radera