torsdag 4 april 2013

MVC kontroll

Yeaj vecka 36's MVC besök avklarat!! Det måste ändå vara ett tecken på att veckorna går fort om det känns som att jag jämt är på Östra och MVC. Kurvan går uppåt och jag blir större, precis som det ska vara! Vi började prata lite smått om förlossningen eftersom när vi ses nästa vecka ska vi gå igenom hur jag vill ha det, just nu har jag inte ens tänkt på det. Jag har lite inställningen att det blir som det blir, känner inte att jag behöver planera så mycket innan. Ompysslad kommer jag i alla fall att bli, herregud det verkar som att hela sjukhuset ska vara med i rummet :) Tydligen är det 2 barnmorskor, en till vardera barn som kommer finnas i rummet hela tiden. Sedan kommer det vara 2 barnsjuksköterskor och så kommer det vara en standby läkare som kommer in och tittar till oss ibland. Det ska bli väldigt spännande det här! Sist var det bara jag och Abbe samt en barnmorska som tittade till oss. Mitt enda önskemål är att få ett familjerum och att Abbe får stanna kvar men det får man tydligen alltid som tvillingmamma! Så här såg det ut igår när jag var på MVC.

Hjärtljud Mini: 128

Hjärtljud Mikro: 140

SF-mått: 43 cm

Vikt: +1kg så totalt har jag nu gått upp 15.8kg!






1 kommentar:

  1. Hejsan Svejsan,

    Alla är standby och det är ju bra som det ska vara.
    Oliver är du redo snart är det dags kompis.

    Kram

    Moffa

    SvaraRadera