måndag 5 september 2011

Sum up of the weekend!

Fredag 110902

Efter en mysig dag med mamma- pappagruppen och en löprunda var det dags för fredagsmys med la familia, myspys med god mat och film. Men efter en vecka med lite mindre sömn än vanligt så var jag ganska trött och runt 23 slängde jag in handduken och gosade in mig i kudden :)
Nu går det undan!!

Lördag 110903

Dagen började med att vi åt en mysig helgfrukost tillsammans, Oliver gillar att äta frukost ihop med oss och vill gärna bli serverad en egen delad smörgås. Han sitter då snällt och äter sin smörgås, och vi kan njuta av lugnet och frukosten!

Efter frukost gjorde vi oss iordning och åkte till Mio, där shoppade vi loss! Vanligtvis skulle jag här hylla min favoritbutik som ligger i västra frölunda men jag blev lite besviken den här gången. Det är tydligen inte bara vi som håller på med förändring/renovering, så pga detta så har de mindre på lager och hade långt ifrån allt vi var ute efter. Men jag är i alla fall glad att vi kom hem med lite saker till Olivers rum. Jag har äntligen kört igång med projekt a la Olivers rum, så skoj!!
Oliver provsitter sin nya matta

Det blev även en sväng till Eriksberg, gillar deras Burger King :) Nyrenoverat och barnanpassat, helt i min smak. Jag berättade även för Oliver att det blev en hel del besök dit under 2010 när jag var gravid, hade lite sug efter hamburgare och Burger Kings pommes :) Godkänd blev de även av Oliver som smaskade på som bara den!
mmm öl

Väl hemma började jag fixa i Olivers rum, har inte tålamod att vänta så vi hann knappt in med alla saker innan jag var uppe i rummet. Vi flyttade även över Olivers säng, så nu sover han i eget rum. Det blev lite väl många förändringar i juni och därför var han inte överförtjust att sova i eget rum men nu trivs han, skönt med barn som sover gott hela natten. Det "nya" rummet är ju lite mysigare än tidigare så det kanske är därför han gillar det bättre nu, tänk att så lite kan göra sådan skilland.

Vi avslutade lördagen med hemmagjord tacopizza och god dryck, hittade såklart ett kanon gott recept på pizzabotten ur One more slice av Leila Lindholm. Det var inte sista gången vi gjorde den pizzabotten.

Partaj hos den yngre generationen (dunkadunka i väggen), underbart!

Söndag 110904

Tidigt uppstigning idag, klockan 06:45 vaknade vår lilla prins och tyckte inte alls vi skulle ligga kvar i sängen. Jag är inte så anti att kliva upp tidigt på helgen, det är mysigt att ha hela dagen framför sig istället för att ligga kvar i sängen till 10-11..då har ju halva dagen nästan gått :) Vi började såklart dagen med go frukost och efter det gjorde vi oss redo för Ikeabesök. Älskar att åka till Ikea och känns alltid extra skoj när jag även lyckats övertala Abbe att åka dit. På Ikea hittade vi allt som stod på listan samt lite till, men så är det väl alltid efter ett besök på Ikea..kommer sällan hem tomhänt.

När vi kom hem fortsatte vi pyssla med Olivers rum och Abbe passade på bygga ihop en förvaringshylla medan jag gjorde iordning söndagsmiddag, höstgryta som fick puttra på spisen i flera timmar. Blev en stark och smarrig söndagsgryta!

Kvällen avslutades med Idol, äntligen är ett av mina favoritprogram tillbaka. Lite tuffare jury i år men det gillar jag :) Det ska inte vara lätt att bli en stjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar