fredag 16 september 2011

Brist på smör!

Det råder brist på smör i Sverige och det minskar allt mer på hyllorna i livsmedelsbutikerna, hur ska detta sluta? I flera dagar har jag väntat på att Maxi skall få in smör men hyllorna har bara minskat allt mer och hoppet om att göra bullar innan Abbes födelsedag på söndag har varit lååång borta..nu inser jag att det faktiskt råder brist på smör och idag när jag var på Hemköp fanns det ett skylt som snällt berättade att det är brist på smör och att i vecka 39 hoppas problemet var löst. Vilken tur jag hade att Hemköp hade 8 pkt smör kvar så jag hamstrade två paket och mina bullar räddades :)

Nu har jag 1.5kg margarin och ett halvt kilo smör kvar, nu får man vara sparsam...måste ju se till att det finns fikabröd tills Abbe fyller år, my big day och den ABSOLUT viktigaste dagen av alla, Olivers födelsedag. Yeaj nu slipper jag oroa mig, för frysen är full med gott och jag har resurser att baka mer om det behövs!

Den här skylten pryder nu hyllorna
Tydligen har det inte varit brist på smör sedan 1970 talet, och det beror på minskade mjölkproduktion. Vi får allt hoppas att det löser sig annars blir det en tom frys i höst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar