onsdag 28 september 2011

Cupcakes cupcakes mera cupcakes!

Senaste dagarna har jag fått fnatt på cupcakes och har bakat alla dess smakar, jäklar vad roligt! Trist bara att det ska vara så himla onyttigt :( Jag fick inspiration av en nära vän som hade bakat loss tills sin dotters 1-årsdag :) Roligt att prova på lite olika smaker och igår fick jag en rolig receptbok av min mamma så nu ska här bakas roliga bakverk, något jag tänkte prova mig på nästa vecka är macarons :) De ser ju så himla härliga ut.
Mitt resultat blev i alla fall 60 cupcakes med följande smaker toblerone, dajm, citron, kladdkake och morot...hade nog kunnat bakat ännu mer men det skall ju ätas upp också :) Bilder kommer vid senare tillfälle eftersom det bara är muffinsdelen som är klar, de ska ju smyckas med frosting och dekoration på fredag :) Love baking!

2 kommentarer:

  1. visst är det roligt! jag bakar ju aldrig men det var fakstiks jättekul! Exakt de smakerna hade vi på Weras 1 års kalas:) Kan inte du prova göra macarons det är så gott!

    SvaraRadera
  2. Du är ju grym gumman på att baka :) Dina bakverk såg ju så proffsiga ut!! Vill jag absolut prova på snart :) Hihi det var ju du som inspirerade mig att baka massa cupcakes. Vi måste ses snart gumman!!! Längtar efter er. Puss på er

    SvaraRadera