fredag 16 september 2011

Busy som mammaledig, är det möjligt?

Ja, det är faktiskt möjligt! Hela veckan har rullat på så himla fort och kan inte fatta att veckan snart är slut...igen!!! Snart är det ju dags att börja jobba igen, usch skrämmande tanke. Min lilla skrutt ska börja på förskola snart, hur ska jag kunna vara utan honom hela dagarna. Tänk vad jag kommer missa massa saker som händer, jag som har stenkoll på allt och alla rutiner. Pang så kommer allt vara en enda röra :) Men jag tror att Oliver kommer gilla dagis, han älskar uppmärksamhet och nya människor. Det är nog jag som kommer ha det jobbigast! Jag hade ju en period i våras när jag var lite orolig att vi inte kommer att få en förskoleplats till årskiftet men det har faktiskt släppt lite. Inte för att vi har fått en plats utan för att jag släppt lite på ALLA olika krav vi hade till en början, om det inte finns plats på Låkeberget så finns det andra bra alternativ :) Det är inte jag som ska trivas på förskolan utan det är min lilla kille som ska ha det bra och trivas, bara för att jag tycker något är bra betyder inte att det är det bästa alternativet.
En liten förkyld herre
Så vad har vi gjort sedan sist, ja ni! Dagarna har inte räckt till för oss den här veckan och det har varit aktiviteter hela veckan, en del dagar har vi mött Abbe på parkeringen när han kommit hem från jobbet eller så har han redan kommit hem innan oss. Hjälp är det så här vi kommer ha det när jag börjar jobba igen, hur ska vi hinna med alla olika aktiviteter :) Man lär ju få prioritera! Oliver åkte även på förkylning igen, det är ju höst så det kanske inte är så konstigt:) Han mår i alla fall bättre men det blev varken babysim eller lek med polarna i veckan. Men vi har hängt med massa andra istället och nästa vecka får vi sjunga som bara den då vi missat ALLA sångstunder den här veckan.

Olivers söta kompis Liam kom på besök idag

Idag skulle vi egentligen åkt iväg till mitt jobb men jag kände att jag var tvungen att prioritera hemmet och Oliver idag så det blev en  hemmadag istället, städa, tvättning och annat roligt har vi hunnit med idag. Vi fick även lite spontant besök av Sofie och Liam, mycket trevligt med lek- och fikabesök...tur att jag har laddat frysen med massa gott:) Pappa Abbe är på lagfest Ikväll så jag får ha fredagsmys all by myself! Men jag har inte varit sysslolös, här har det bakas bullar för fulla muggar. Kanel- och vaniljbullar,  och många blir det. Trevlig fredag på er alla!
Rödvin och bullbak, helt okej fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar