torsdag 16 maj 2013

Köp & Sälj

Älskar att få fylla garderoberna med massa fint till barnen och snart förhoppningsvis till mig själv, dags att hotta upp sin egen garderob igen. Jag håller på att slänga massor med kläder just nu, och det som inte använts på länge ska slängas eller ges bort till välgörenhet. Längtar efter att få köpa ett par snygga skor, snygg jacka, jeans som sitter snyggt osv...listan är låååååång! Sista månaderna när jag väntade Juni & Lily gick jag igenom Olivers kläder och fick sålt massor genom att använda blocket, tradera, sälj sidor på facebook. Har märkt att det är kläder med kvalité som har ett grymt andrahandsvärde, kläder från storkedjorna har inte alls lika bra andrahandsvärde och speciellt kläder från HM. Det är riktigt skoj att lägga ut annonser och man kan tjäna en hel del genom att tömma kartonger som annars ligger i förrådet eller på vinden och skräpar. Men det tar tid att lägga ut annonser och sälja på nätet, men finns intresset är det riktigt skoj! Så tips till er som har lådor med barnkläder, använd dessa sidor och sälj kläderna...sålt blir det garanterat och så kan man fylla garderoberna med massa nya och fina kläder för pengarna man får in. Ett annat tips är att göra klädpaket av kläder från storkedjorna, då får man i alla fall lite pengar för kläderna istället för att kasta eller låta det ligga på vinden i en kartong!


2 kommentarer:

  1. I love it! Har ju precis hittat till Tradera och det blir ju som en drog:)

    Sålde vår buggis på Blocket och som du säger får man mycket för sånt man inte har användning för! Om Oliver behöver nya regnkläder så köpte vi hellyhansen på XXL idag, de har erbjudanden för 299 och Weras var för små så vi slog till! Snart Malin får vi shoppa till oss sjlva okcså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det beroende :) Man vill liksom bara sälja, sedan är det ju spännande att följa budgivning!Åh tack för tipset, då ska jag kolla XXL. Oliver skulle behöva en större stl inför hösten...lika bra att passa på när det är bra priser :)Åh vad jag längtar till att fylla min egen garderob med kläder, det är inget jag just nu prioriterar. Var på stan idag och det finns så mycket fint...vill köpa!! :)

      Radera