fredag 3 maj 2013

Amning is da shit!

Vill man att kilona ska rasa efter en tvillinggraviditet kan jag varmt rekommendera att amma, vissa dagar känns det som att jag hamstrar choklad, kakor och annat onyttigt men ändå går jag ned i vikt. Man blir sötsugen och hungrig av att amma och pumpa till två bebisar. Helt otroligt och lyxigt måste jag säga att vågen går nedåt! Det har gått tre veckor och just nu ligger jag -1 kilo på min inskrivningsvikt, det betyder att jag nu väger mindre än vid inskrivning. Alla gram och kilo jag går ned "gratis" är verkligen en bonus för mig, only 6 more to go! En miss jag gjorde med Oliver var att jag fortsatt att äta onyttigt när jag började trappa ned på amningen och hade därför några extra kilon när jag blev gravid med Juni & Lily, den här gången ska jag ned till min vikt jag hade innan jag blev gravid med Oliver och sedan ska den vikten behållas i många år. Följ gärna med mig på min resa och ge mig alla tips och råd ni har!
 Det finns fortfarande en bula kvar :)

Och pojkranden är fortfarande kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar