tisdag 14 maj 2013

BVC check

Oj vad våra tjejer växer, igår var det dags för vikt och längd på BVC. De ökar och följer sina kurvor och med den här ökningen undrar man hur det ska sluta :) Men så är det ju två matglada tjejer som vi har fått och tur är väl det, det hade varit jobbigt om man fått kämpa med att få i dom mat . Och bra rutiner har vi med, vi provade igår att göra lite annorlunda och jag säger bara ALDRIG IGEN :) Jag tyckte att det var onödigt att väcka tjejerna igår kväll när vi skulle gå och lägga oss vid 23, tänkte att det kanske kunde bli en ny rutin men icke. Jag fick sova 40min och sedan vaknade Lily, då var jag så trött att jag gav henne mat och tänkte att Juni får vakna själv och det gjorde hon typ 1 timme senare. Sedan var jag och tjejerna i otakt hela natten, och nu förstår jag hur de som inte matar sina tvillingar samtidigt har det, inget jag kan rekommendera. Jag matar alltid tjejerna samtidigt eller direkt efter varandra och på natten vaknar de oftast samtidigt annars väcker jag den andra just för att få sova längre stunder och så gör jag även på dagarna. Men hade jag inte provat hade jag ju heller inte vetat, men som sagt aldrig mer!

 Juni 3 890g och 52cm

Lily 3 120g och 50cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar