lördag 25 augusti 2012

Pavlova!

Härliga lördag är här och då brukar jag passa på att baka, lovely! I och för sig brukar väl jag baka alla veckans dagar men lördagar hör till en favorit. Idag provade jag på att baka en Pavlova tårta, supersmarrig blev den men måste absolut arbeta på utseende :) Den blev väl inte riktigt som jag hade tänkt men gjorde an annan variant av Pavlova istället. Det finns många olika utseende på den här goda tårtan och även fast jag hade tänkt ett annat utseende så behövde jag inte slänga den....som jag brukar göra när jag inte blir nöjd. Det gick helt enkelt att lösa på annat sätt! Pavlovan härstammar från Australien och Nya Zeeland, och har fått sitt namn från den ryska balettdansösen Anna Pavlova. Billig och smarrig tårta som ni absolut måste prova!







Vi har även haft besök av pappa/morfar idag, supermysssss!! Oliver blev jätteglad och gick runt och sa moffa hela tiden. Det blev bus, lek och fika, är det ett ord som Oliver kan så är det fika :) Morfar hade jättefina nya kläder av märket Hackett London med sig till Oliver, hihi en mycket glad mamma! Tack snälla morfar för idag, det var så mysigt att ha dig här...vi ses imorgon!


 

 

1 kommentar:

  1. Tackar för en trevlig eftermiddag med god lunch och hemma lagad tårta och goa gubbar och gumman.
    Oliver en klippa som vanligt ja vad mer kan man begära.
    Tackar och bockar

    Kram
    Far/Moffa

    SvaraRadera