tisdag 22 februari 2011

Första hemlagade smakportionen!

Ser ju inte allt för gott ut men det var det faktiskt!

Då var första smakportionen lagad, eller mixad av mig:) Hehe, det blev broccolipurè. Lite svårt att säga om Oliver gillade det eller inte, han sa varken bu eller bä! Vi ger det en ny chans imorgon så får vi se hur reaktionen blir och om lite mer går ned. Det var riktigt skoj att koka ihop purè så nu har jag fått för mig att jag ska börja laga lite olika puréportioner, nästa smak på tur blir nog äpple. Oliver gillar ju den köpta maten så han borde ju kunna lära sig att gilla mammas med.

Annars har vi inte gjort så mycket idag, en sväng på Maxi och gjorde veckans handling. Det är skönt att veta hela veckans matschema, då slipper man det problemet..ett problem mindre är alltid skönt! Annars är faktiskt Linas Matkasse ett alternativ ni som inte provat, många roliga och goda recept. Vi provade på det i slutet av min graviditet och sen två gånger efter Oliver föddes. Gillar det skarpt, inte så dyrt heller. Det är faktiskt skönt att någon annan handlar och skapar veckans matschema åt dig, och till och med bär hem det till dörren:) Det är i och för sig en lyx för en som är mammaledig, som både har tid och egen bil på dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar