söndag 27 februari 2011

Det är inte alltid lätt när mamma inte är hemma!

När jag lämnade Abbe och Oliver på förmiddagen för att åka och handla så hade Oliver fortfarande pyjamas på sig. När jag sedan kom hem såg jag att Oliver hade samma kläder på sig som han hade igår. När jag frågade Abbe varför han hade tagit på kläderna från igår fick jag till svar att det blev lite stressigt på skötbordet och därför tog han kläderna som låg närmast till hands. Det var ju tur att kläderna i alla fall vara rena och inte nerdreglade, det är inte lätt när mamma inte är hemma och kan assistera när det blir lite tight :) Love you boys! Och är så stolt att ni klarar er så bra på egen hand ♥

Idag fick Oliver prova gåstolen som han fått låna av sin bästa kusin Ida, det kommer nog att bli en favorit när Oliver vuxit lite mer på längden. Lilleman har ju blivit så duktig på att sitta på egen hand, så mammsen tyckte att vi kunde prova en kort stund. Oliver har blivit så grymt stark i huvud, nacke och rygg senaste dagarna. Det kan mamma stolt säga att pappa ska ta åt sig ALL credit för, han har varit grym och tränat jättemycket med skrutten.

Fick nästan till det, han var så fascinerad. Massa ljud, det gillar vi!

Vi provade även femmånaders maten till lunch idag, och precis som jag trodde så mumsade Oliver i sig hela portionen. Haha nu kanske ni börjar förstå var hans runda goa kinder kommer ifrån, precis som pappa älskar han mat. Det blev Spaghetti och köttfärssås, och så fick han lite palsternacka och morot vid sidan av. Kan ju inte bara äta massa gott, viktigt med det gröna också.

Efter allt bus och lek idag slocknade Oliver gott i sängen strax innan sju. Då fick mamma och pappa lite egen tid och myste med go mat och ett glas rött! Nu laddar vi för en ny spännande vecka, få se vad vi hittar på för skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar