måndag 31 december 2012

Sightseeing in Cape Town!

I onsdags var det sigthseeingdag, och det var en helt perfekt dag att ge sig ut på. Solen och vädret var på topp, det är tur att man smörjer in sig för solen tar som bara den. Vi har faktiskt inte tillbringat en enda heldag ute i solen utan varit nöjda med sena eftermiddagar eftersom solen fortfarande ger färg och den inte är så stark för barnen. På dagarna har vi hittat på roliga saker och ätit lunch ute, på eftermiddagarna njutit av sol & bad i poolen och kvällarna BBQ hemma i huset. I fredags hann vi med att besöka två vingårdar där alla utom jag och barnen njöt av vinprovning, jag får vänta några månader innan jag får dricka vin igen :) En vinprovning kostade 25 rand per person och då fick man prova 5 olika viner, det ni! Tänk om man kunde gå på vinprovning hemma i Sverige och betala 20-22kr, det får man knappt ett halvt glas vin för! Det är mycket som är bra här i Kapstaden, och nu får vi passa på att njuta av de få dagar vi har kvar...jag hade lätt kunnat stanna en vecka till men så är det ju alltid. Nu får ni njuta av lite härliga iPhone bilder jag tagit här i Kapstaden. Ha det gott och kramelikram på er alla!

 



 





2 kommentarer:

  1. Vad fina bilder och så härligt ni ser ut att ha! kärlet till er allihopa!!

    SvaraRadera
  2. Vi har haft det helt underbart!!! Har följt er på bloggen under Thailandsresan, vilken härlig resa ni haft!!! :) Tyvärr har jag haft dålig uppkoppling så jag har inte kunnat kommentera. Puss vännen.

    SvaraRadera