måndag 10 december 2012

2:a advent!

Igår var det 2:a advent och nu är det andra ljuset tänt! Snön ligger fortfarande kvar och lyser upp i vintermörket, mys! Igår var min bror med familj på adventsfika, det blev massa gott på bordet bland annat mjukpepparkaka, drömrulltårta, lussebullar, skumtomtar och annat gott. Älskar julen och allt gott den för med sig. Däremot har jag insett att vår son är lik mig och trivs bäst när det är sommar och sol, kan inte direkt säga att han jublade av glädje när han och pappa Abbe begav sig ut i snön och lekte igår. Men det kanske var en engångsföreteelse för idag var han glad att vara ute igen! Hoppas ni alla hade en mysig 2:a advent med nära och kära. Kramelikram på er.

En mjuk pepparkaka bakade jag dagen till ära.

En drömrulltårta blev det också!

I helgen gjorde jag egen kola, det blir ju så fint när man slår in det i cellofan
 
Och några kolor doppade jag i choklad :)
 
Dessa underbara skumtomtar!
Glögg blev det också igår, det hör julen till tycker jag!

Kakfatet fyllt med massa gott :)

Fin blomma fick vi av kära bror med familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar