måndag 3 december 2012

19+0

Idag går jag in i vecka 20, tjohoo! En vän har nyligen fått sin lilla bebis och det gör att jag nu längtar mer än någonsin efter våra två, tänk vad härligt det ska bli med två små bebisar i huset. Oliver tittar ofta på magen och säger bebis, och jag tror att han kommer älska att vara storebror. Han älskar bebisar och tycker om att hjälpa till, frågan är hur roligt han tycker det kommer bli när det kommer två till som kommer ta mammas och pappas uppmärksamhet. Vi håller alla tummar att det kommer gå galant, man måste tänka positivt!!


Status på mig och magen efter 19 fullbordade veckor som gravid, glad och rund! Känner att magen växer väldigt mycket nu och det märks att det är två därinne, det sparkas för fullt och just nu är det ofattbart hur dessa två ska få plats i magen på slutet. Jag har nämligen tänk arbeta fram till vecka 37, och det är tills i början av april. Frågan är hur stor och tung jag kommer vara då, kommer jag att orka arbeta så länge? Jag som är kort dessutom, det är väldigt vanligt att man orkar arbeta fram till vecka 25-30 när man väntar tvillingar men jag hoppas att jag tillhör den där lilla procenten som faktiskt orkar och kan arbeta längre än så. Bara man slipper alla krämpor som foglossning, ryggont, havandeskapsförgiftning, högtblodtryck osv. Min BM har sagt till mig att det är väldigt viktigt att ta det lugnt från vecka 25 pga att om man stressar och inte vilar när kroppen säger ifrån kan sätta igång en tidig förlossning och det vill man ju inte. Oftast är ju tvillingar väldigt små när de föds, väger runt 2800g till 3000g. Oliver vägde 3460g men då föddes han 10 dagar för tidigt. Jag mår i alla fall än så länge fantastiskt bra och njuter av varje dag, och jag håller alla tummar och tår att jag får fortsätta såhär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar