onsdag 12 december 2012

Bebisar V. 20+2

I måndags gick jag in i vecka 21, tänk nu har jag klarat av halva graviditeten och inte direkt märkt av den speciellt mycket utom täta besök på östra och MVC, ibland känns det som veckorna består av Östra-MVC-Östra-MVC osv :) Men det känns väldigt skönt att dem har koll på våra små, varannan vecka måste vi på specialultraljud på östra som utförs av en läkare. Och eftersom vi åker utomlands nästa vecka så måste jag komma dit även nästa vecka för läkaren vill inte att det ska gå tre veckor mellan :) Hehe inte mig emot, älskar att få se dem små! Allt såg i alla fall bra ut igår när jag var på ultraljud, tvilling1 och tvilling2 följer sina kurvor och har det bra i magen. Jag fick även lyssna på hjärljuden, och de låg på 152 på båda. Status på mig just nu är bra, men visst börjar jag känna mig tung och ibland är jag så trött så att jag inte vet vart jag ska ta vägen :) För er som vill veta så ligger tvilling1 på min vänstra sida och h*n är störst, sedan har vi mini som ligger på min högra sida. Det är så häftigt att känna två som sparkar samtidigt, och på alla ultraljud jag har varit på så har det varit två aktiva små krabater jag har i magen. Måste säga att det är bra häftigt att vara gravid med tvillingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar