torsdag 26 januari 2012

Smoothie!

Dessa läckerheter, jag skulle kunna frossa hela dagarna. Det finns nog inte många mellanmål som slår en smoothie. Jag har i alla fall hittat det perfekta mellanmålet som håller mig mätt, är gott och samtidigt är väldigt nyttigt, det brukar nämligen vara ett problem annars:) Perfekt innan eller efter träning! Nedan är ett enkelt recept på min favorit smoothie:


Hallonsmoothie a la Malla style:

1 dl Naturell Yoghurt (fungerar såklart med vilken yoghurt som helst)
1 dl Mjölk
1 1/2 dl frysta hallon

Blanda alla ingredienser i en mixer eller använd en stavmixer. Det går såklart att tillsätta socker så det inte blir så syrligt men jag föredrar syrligt framför sött när det gäller Smoothie så jag tycker det är supersmarrig utan socker. Ibland byter jag även ut mjölken och tar enbart yoghurt men det är som sagt smaksak det där. Me love Smoothie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar