tisdag 10 januari 2012

Recap på vår underbara resa i Branäs!

God kväll alla goa och glada vänner! Hoppas alla är på lika strålande humör som vi är idag, tänk om man alltid kunde vara så här glad :)

Under vår vistelse i Branäs så blev det lite dålig uppdatering med bilder, i alla fall var det fattigt med systemkamerabilder blev mest bilder från min Iphone. Därför kommer nu ett inlägg med lite bilder från vår härliga semester i fjällen!
Oliver trivdes i snön, spännande och han älskade att åka pulka
Åka fyrhjuling med morfar var också skoj!
Och mammamys utomhus är aldrig fel!
Abbe tog på sig timråhalsduken och försökte heja fram bottenlaget :)
Har aldrig tidigare åkt hundspann, så himla mysigt men brrrr vad kallt det var
Brrr kallt, tur att mamma är lite av en shoppaholic och har väskan full med varma kläder :)
Ida hade också varma och goa kläder på sig när det var dags för hundspann
Att sitta och vänta är ju inte riktigt Oliver grej och då får man lov att locka med nappen :) Ajabaja mamma!!
Ida tycte att det var roligt att åka hundspann så hon hann med två omgångar, Oliver var nöjd med en gång!
När det bjuds på vatten i ett riktigt glas så tackar inte Oliver nej!
Morfars fina och härliga stuga!
Åka skoter med morfar var riktigt skoj tyckte Oliver, vår lilla kille gillar motorer!
Dags för skotertur på Nyårsafton, att sitta still i över 30 min är inte heller någon hit så då åkte nappen fram istället för att ha en skrikande Oliver!
Lillen berättar lite historia medan han grillar smarriga korvar, behöver jag säga hur gott det är med grillad korv efter en skotertur:) Mmmmm
Pose med la familia
Underbart, längtar tillbaka!
Så mysigt att åka skoter precis innan solen går ned, myyyyys!
En efterrätt blev chokladmousse a la malla! Mmmm gottigott var det
Finaste
Kusinbus
Enkelt men fin nyårsdekoration
Gott Nytt år!!!
Och en liter champange fick vi i oss:)
Och smällare hade vi
Min älskling skålar in det nya året!
Puss finaste och gott nytt år!
Hem till gbg igen, morfars fina julklapp passade perfekt i bilen hem!
Vilka underbar dagar vi hade i Branäs, ingen av oss vill åka hem. Nu ser vi framemot mars när vi ska åka dit med några mammisar, pappisar och barnisar. Jag har aldrig varit så speciellt förtjust i vintern men i Branäs älskar jag det. Jag antar att det är vintern som erbjuds på västkusten som jag absolut hatar och om vi kunde så hade vi flyttat utomlands varje vinter. Usch för slask och regn, men plus för snö och sol!

1 kommentar:

  1. Ja det var jätte trevligt allt god mat dryck trevligt sällskap med nära och kära och små trollen det är grejor det.

    Kram
    Morfar/Farfar

    SvaraRadera