torsdag 5 januari 2012

Förberedelser inför förskolestart!

Den här veckan har Oliver och jag tagit en timeout från omvärlden och mest bara varit hemma, inte orkat så mycket annat. Vet inte om det är vädret eller om jag har en förkylning i kroppen, men ibland får man ju faktiskt bara känna sig trött utan anledning. Det har varit skönt att bara få leka och mysa hemma framför tvn, för snart är det slut på allt mys och gos på dagarna. Jag börjar snart jobba och Oliver skall börja på förskola...gäller att ta tillvara på varenda minut som mammaledig nu:)
Bland annat har vi sysselsatt oss med att städa ut julen och tagit in våren i vårt hem! Lovilove tulpaner
Vi har även börjat förbereda oss lite inför förskolestart nästa vecka, gått igenom vad som saknas och vad vi måste köpa..det mesta har vi men lite måste vi komplettera med. Idag beställde jag namnlappar som man kan stryka eller sy på kläderna, alla kläder som ska användas på förskolan måste märkas. Få se hur skoj det kommer att bli att märka allt :) Känns skönt att vi har en långhelg tillsammans innan det är dags för inskolning, då hinner vi handla och göra klart allt innan tisdag nästa vecka. Sedan är det säkert något mer vi måste komplettera med efter inskolning men det tar vi då.
Viktigt att han får rätt napp när det är dags för eftermiddagsvila!
Det känns som att Oliver är redo att börja på förskolan, han gillar nya människor och är en väldigt social liten filur. Han tycker om när det händer saker och är inte rädd att prova på nya saker...om det inte involverar höjder dvs :) Vår lilla kille är nämligen lite höjdrädd. Ska bli roligt att se hur inskolningen går nästa vecka, jag kommer att vara med tre dagar och sedan ska han vara helt själv. Vi får se hur mammahjärtat klarar av det här, vet i alla fall att jag kommer sakna min lilla prins varje minut men samtidigt tycker jag att det ska bli jätteroligt att börja jobba igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar