lördag 21 januari 2012

Nytt utseende!

Det var väl allt på tiden att bloggen fick sig ett litet upplyft, eller vad tycker ni? Jag har haft det i tankarna senaste månaderna att bloggen behöver ett nytt utseende men det har helt enkelt inte blivit av men nu jäklar, nu har vi äntligen slagit på stort och gjort den lite tjejigare :) Me love a lot!
Jämnställt hit och jämnställt dit, jag är inte så mycket för det där och jag tycker det helt enkelt är upp till var och en och bestämma hur man vill ha det. Jag är en tjejig tjej som älskar rosa och hade jag haft en lite tjej så hade jag GARANTERAT haft rosa kläder till henne, små rosa söta klänningar, skor, spännen, strumpbyxor, mössor och allt annat man kan tänka sig i rosa:) Jag älskar helt enkelt rosa och det är ju som sagt inte så mycket man kan göra åt det!!! Det är så mycket snack om det där så att jag blir helt slut, och det är ingen idé att man ger sig i den diskussionen med mig :)

Veckan har knatat på och vi har helt enkelt inte hängt med, och bloggen har blivit lidande. Som vanligt med andra ord :) Vi har ju hängt hemma nästan hela vecka eftersom lilleman har haft vattkoppor som inte vill ge med sig och sedan fick han även hög feber men nu äntligen börjar det gå mot rätt håll men välkommen till dagis på måndag är vi inte så nu hoppas vi på att Oliver koppor har torkat tills på tisdag.
Pink for girls!
Min sötaste kille trots alla prickar :)

Mmmm morotskaka

I torsdags firade vi vår fina granne E som egentligen fyller år idag  men eftersom vi inte kan fira henne idag så gjorde vi det i torsdag istället. Vi hade fixat med present, blommor och fika, tyckte att det var dags för en smarrig morotskaka. Det är inte så ofta jag bakar det men när jag väl gör det så frågar man sig alltid varför man gör det så sällan...det är ju såååååå gott!!! Det blev i alla fall en lyckad torsdag med bus och lek för barnen och massa tjöt för mig och E )
Fina V
Och sötaste M :)
Fina barn som leker snällt!

Fredagen kom av bara raketfart och den förgyllde vi med promenad till torget med E, V och M i det fina vädret..trist bara att vi inte kunde njuta av en fika på Jerkstrands men eftersom Oliver fortfarande smittar och inte var helt frisk så fick vi nöja oss med promenad :) Därefter blev det barnpassning på Låkis, tre underbara barn lekte snällt i flera timmar i vardagsrummet. Är det så här lätt att vara trebarnsmamma så kan jag nog tänka mig fler än två barn :)
Ni kan ju gissa vem som fick ta den smällen, ajajaj!!
Gillar snön...
Kanske lite väl bekväm i snön, lillskrutten!
Det är bra fint med snö, men nej nej nej jag vill ha vår och sommar snart snart snart!!
Mmmm myslördag med min älskling, lovilove!

Idag har vi njutit av att vara ute i snön, helt otroligt men sant.....det har kommit "riktig" snö till Torslanda. Vi klädde på oss varmt och gav oss ut i snön, Oliver tyckte det var väldigt intressant med snö och lekte glatt med pappa och mamma. Jag förväntade mig nog en annan reaktion än den jag fick men nu när jag tänker efter så förstår jag ju varför han inte var så fascinerad av snön, vi tillbringade ju 6 dagar i Branäs i mellandagarna och där fanns det ju mer snö än vad som kom i Torslanda idag! I bland tänker man inte långt. Trevlig lördag på er alla!

1 kommentar: