torsdag 9 januari 2014

9 månader

Ytterligare en månad har passerat och tjejerna blir idag 9 månader, mina små troll. Hur goa och snälla som helst och jag vill inte ens tänka på att mina små bebisar snart är 1 år. Usch stanna tiden några månader så jag får möjlighet att njuta lite extra av mina tjejer, hur ska jag någonsin klara av att lämna dem på förskolan om ungefär ett halvår!!! Ångest redan nu :) Det är en väldigt rolig och händelserik utvecklingsfas vi går igenom just nu och älskar varje minut av den. Älskar musik och dans, skrattar åt varandra och åt oss, leker och provar gärna nya saker. Pratar på sitt eget lilla språk, lite ord som är lite svår att tyda men säkert kommer att bli mer tydliga med tiden. Tjejerna äter med god aptit och äter allt som serveras, inga kräsna töser inte. Nu har jag även börjat laga lite egen mat för att så smått fasa ut burkmaten, samt att jag vill undvika tomat. Håller på och testar om deras eksem beror på tomat eller något annat. Det är ju en piece of cake att laga egen mat, gör man det samtidigt som man gör resten av familjens mat och utgår med liknade ingredienser tar det inte heller någon extra tid. Win win för oss, slipper fläckar på kläder, behöver inte slänga massa burkar i återvinning, och dem får inte lika mycket eksem och det blir såklart lite billigare. Äter det med ett leende på läpparna så än så länge bara plus. Vi äter som sagt fortfarande lite burkmat, smidigt att ta med och så vill man ju få i dem alla viktiga näringsämnen.

Sover långa och hela nätter, lägger sig vid 18.30 och sover oftast till 8-9. För det mesta glada och nöjda, vi har helt enkelt tur som har så snälla tjejer som gör det lätt som en plätt att ha tvillingar. Trodde aldrig att jag skulle ha det såhär bra, det kommer säkert mer intensiva och jobbiga perioder men det kan jag nog ta efter 9 månader i lugnets tecken :) Ser framemot kommande faser som kommer innefatta kryp framåt och inte bakåt, Juni har börjat lite smått att ta sig framåt men oftast går det bakåt precis som Lily. Ställa sig mot saker, som just nu inte alls är intressant. Ja och mycket annat roligt!

Juni 9 månader:

Vikt: 9 580g

Längd: 70.1 cm

Lily 9 månader (Vår lilla prematur)

Vikt 7 890g

Längd: 69.1 cm







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar