tisdag 9 oktober 2012

Första arbetsdagen på 2 år!

Herregud vad tiden går alltså, jag kan inte fatta att det igår var exakt två år sedan jag slutade jobba. Tanken var ju att jag skulle börja jobba i januari men efter mycket velande fram och tillbaka blev det inte så utan jag valde att vara mammaledig ett extra halvår, sedan blev jag uppsagd pga ekonomiska problem i bolaget (hann aldrig börja på mitt nya jobb :( ) och så blev jag arbetslös i några månader. Måste ändå säga att jag är glad att jag fick ett nytt jobb så snabbt ändå. Mitt i semestertider blev jag uppsagd och efter 4 intervjuer hos Swedish Match fick jag veta i början av september att jag fick jobbet, så senaste månaden har jag varit "ledig". Kan tacka alla dessa år med Microsoft AX, man blir helt plötsligt ganska attraktiv på marknaden :) Summering av första arbetsdagen då efter 2 år har varit så här! Började glatt med sovmorgon till 09:30 men vi gick ändå till förskolan 07.20 för att komma in i de nya rutinerna och tajma om tiden på morgonen räcker till eller inte. Det gick smärtfritt och allt flöt på bra och tiden räckte till. Lite pirrigt var det att sätta sig i bilen och åka mot Holmen, men ändå kändes det bra eftersom jag redan har träffat mitt team vid två tillfällen! Dagen gick så himla fort, och det känns så himla bra. Supertrevlig kollegor och ett härligt gäng...här kommer jag trivas! Känns otroligt bra att vara tillbaka i arbetslivet igen, visste är det mycket ny information att ta in och min hjärna är slutkörd när jag kommer hem men oj vad jag har sakna kollegor och snacket i fikarummet. Oliver klarade även en heldag på förskolan men man märker att två timmar till gör att han är helt slut när han kommer hem, halvsju fick han gå till sängs ikväll.  Abbe anpassar sig också väldigt bra, , maten står på bordet när jag kommer hem och det är såååå underbart, och såååå uppskattat.

Här jobbar jag nu!
 
Och nu har man tydligen en till iphone....tur att man har stor väska!
 

1 kommentar:

  1. Ja Malin detta blir kanon bra.

    Bara att höja på hatten.

    Kram

    Far

    SvaraRadera