tisdag 22 november 2011

Borta bra men hemma absolut bäst!

Det var väldigt skönt att komma hem igen i lördagskväll och det var underbart att komma hem till Abbe och Oliver igen, efter att ha varit borta från sin lilla kille i fyra hela dagar och tre hela nätter så var det en enorm känsla att se Oliver igen. Det rann en och annan tår, värst vad blödig man har blivt sedan man blev mamma. Jag har aldrig saknat mina killar så mycket som jag gjorde när jag var på mässan i Stockholm, kvällarna var värst. Men nu är vi alla samlad igen och mamma-batterierna är laddade, jag tror allt att man behöver en break någon gång ibland.
On the way to the big city
Och där fanns det mycket gott...
Efter tuff dag måste man ju unna sig lite gott att dricka :)

Mässan i Stockholm var så himla roligt, jag fick lära mig ett och annat om dentalbranschen och är glad att jag fick möjlighet att följa med mitt nya jobb. Det ska bli grymt skoj att börja i januari, "the pink ladies" gjorde succé på mässan :)
Dags för mässa med "the pink ladies"
Mera smarrigt blev det, tur att mässan bara varade i tre dagar!
På hemmaplan börjar det snart vankas adventstider, åhhh mysssss! Jag älskar advent, allt blingbling och alla fina ljusstakar och allt glitter...ser framemot att göra julfint i vår nya bostad...men jag är inte den som tjuvstartar utan väntar snällt tills i helgen med allt pynt. Lite tråkigt är det dock att jag måste ta ned mina fina nya lampor men men då är det ju i och för sig fortfarande nytt när det ska fram igen i januari :)
Smakprov på vår fina nya Howard fåtölj som snart intar vårt hem, minus den blommiga kudden såklart!

Igår blev det lite nya köp till hemmet, klick klick så var fyra nya saker beställd till vardagsrummet :) Det blev ett nytt soffbord, soffa, fåtölj och en fin pläd...vi som skulle vänta med ny soffa, men det var så grymt bra erbjudande och vi får våra nya möbler redan nästa vecka...så vi kunde helt enkelt inte motstå. Åh längtar nu!!!
Varför ska sakerna ligga i kartongen när man kan slänga ut allt på golvet
Och helt plötsligt är Oliver i kartongen, klarar att kliva i själv men lite svårare att ta sig ur :)

Vår lille prins är det bara bra med, det är en underbar tid nu och jag är så glad att få vara hemma med Oliver på dagarna, ibland får man kramp i magen för att man skrattar så mycket. Han babblar på som bara den,  dowdowdowja är en ny favorit, jojo, so ja = så ja, ej da = Hej då och allt annat han försöker berätta för oss. Han charmar för fullt!

1 kommentar:

  1. Att vara på mässa är tufft men nyttigt och säljer man lite så är det ju possitivt men man ska vara trött när man kommer hem då har man gjort vad man ska göra.
    Bra val av möbler stilrent och fint.
    Och gubben i lådan han kommer att göra fler framsteg så bara vänta, men han är för GOO.
    Och Albert håller ett vakande öga och lite kontroll över er förstår jag så ni inte springer iväg.

    Kram till er alla
    Far/Morfar/Svärgubben

    SvaraRadera