torsdag 28 juli 2011

Mmmm Saft!

Idag blir det vuxenpoäng till mig för jag har kokat egen jordgubbssaft! Jag har alltid velat provat på att göra egen saft och sylt och nu äntligen har jag fått göra det, i alla fall egen saft...egen sylt blir det imorgon :)
Malla's egna jordgubbssaft!
Det var ju busenkelt att göra egen saft, tycker i alla fall jag. Nu vill jag bara göra mer och mer, men har tyvärr inga fler bärsorter hemma så jag får allt nöja mig med min egna Jordgubbssaft som nu står i kylskåpet! Till viss del följde jag Leila Lindholms recept på jordgubbssaft, men jag är riktigt kass på att följa recept till punkt och pricka så jag gjorde faktiskt en liten egen variant. Det är ju det som är skoj när man bakar och lagar mat, att hitta sitt eget recept och smak...love it! Ibland undrar jag varför jag blev ekonom, tänk att få ha sitt eget lilla fik och sälja sin egen saft och sylt...så skoj det hade varit! Dream on, dream on :)

1 kommentar:

  1. Den drömmen är det väl inte för sent att förverkliga. Och att du är ekonom är ju ett plus i kanten. Då kan du fixa din egen bokföring m m. Så Malla det är bara att köra igång. :) Kram från Mias svärmor.

    SvaraRadera