fredag 8 juli 2011

Träff med föräldrargruppen på Låkeberget!

Igår hade vi fulla huset med föräldrar och barn, och det var jag som stod för lunch och fika! Kan bara konstatera att vi har en av Sveriges bästa föräldrargrupp som till och med får till träffar under semestertider, det ni! Till lunch serverades smarrig Ceasar sallad och till efterrätt blev det smulpaj med rabarber och jordgubbar, jag har lite förkärlek till Ceasar sallad och speciellt på sommaren. Vi dukade långbord ute och även fast det inte var strålande sol hade vi en mycket trevlig dag, träffen började halv elva och klockan halv fem gick sista mamma med barn hem. Tack alla för en supertrevlig dag!
Efter besöket började jag att plantera om en vit smultronplanta som vi fick av Olivia och Tobias, tyckte att den såg lite ensam ut så jag flyttade även lite fler smultron som finns i vår häck. Nästa sommar skall jag plantera lite mer ätliga produkter i vår trädgård, blommor är inte riktigt min grej. Däremot älskar jag dill, gräslök, sallad, jordgubbar, dragon, basilika osv.
Vi får nog allt ta och flytta lite fler smultron till rabatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar