onsdag 11 september 2013

Två veckor med Periodisk Fasta

Nu har jag hållt på med periodisk fasta i två veckor, det betyder att jag fastar mellan 20:00-12:00 och inte längre äter frukost. Jag tycker det är ganska smidigt faktiskt, slipper jag hålla på att stressa med det på morgonen innan vi ska iväg. Nu blir det en kopp kaffe och ett glas vatten till frukost, som man kan ta i farten om vi tar sovmorgon.

Jag är fortfarande så imponerad av vad den här periodiska fastan gör med kroppen, jag ser såna resultat bara på två veckor. Jag känner mig aldrig hungrig eller sugen på massa sött, jag är mätt, nöjd och har massa energi. Och Abbe tycker mitt humör är mycket bättre, tänk vad lite socker kan göra med kroppen...skrämmande!! Så just nu är det periodisk fasta, Squat challenge, gym och bättre mat med mer protein som gäller här hemma. Känns bra att ha koll på hur mycket man stoppar i sig, och vet hur mycket mer man kan äta tills klockan slår 20. Roligt också att vi delar liknande rutiner jag och Abbe, det gör det så mycket enklare. En månad kvar tills vi åker och det ska bli otroligt intressant att se vad resulaten visar då. Nu kör vi på som bara den, om en månad ligger jag på beachen och njuter av sol och värme!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar