fredag 30 november 2012

VAB

Idag har jag vabbat med Oliver, vår lilla kille har fått sådan hosta och förkylning så vi vill inte skicka honom till dagis idag. Så vi tog en lugn dag hemma istället, men trots förkylning har vi hittat på lite roligt idag. Det blev lite adventspyssel, bak och julmusik...älskar advent och allt annat runt det. Jag är glad att vi hinner fira tre advent innan det bär av till Sydafrika, då hinner man äta sig less på allt som hör julen till :) Men lite juliga saker ska vi nog få med oss i bagaget, som vi kan gotta oss med.

En kille som älskar att prova mössor :)
 
Så här fin blev den mjuka pepparkakan, det återstår att se hur den smakar!

Idag bakade vi en mjuk pepparkaka, älskar att baka saker som jag förknippar med familjemedlemmar. Min bror älskar nämligen mjuk pepparkaka, så varje gång jag bakar det tänker jag lite extra på honom. Och sedan blev det pepparkaksbak, herregud så roligt Oliver tyckte det var. Jag vet inte om han tyckte det var så roligt att göra själva pepparkakan men att leka med deg, mjöl och äta pepparkaksdeg var väldigt roligt. Imorgon blir det lussebullebak och så ska vi fortsätta adventspynta! Hoppas ni alla får en supermysig fredagkväll. Kram kram  
  
Oliver dekorerar med mjöl!
 
Min lilla bagare, äntligen fick vi användning för det fina förklädet och bagarmössa Oliver fick i födelsedagspresent av våra fina grannar!
 
Pepparkakorna blev faktiskt ganska goda, gillar annars köpta bättre.  

 
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar