fredag 2 november 2012

Hela Låkeberget bakar!

Idag har vi sysselsatt oss med bak här hemma, passade på att baka innan jag fick hela huset städat :) Det är bra gott att vara bortskämd någon gång ibland, lite vardagslyx är vi alla värda tycker jag. Det stundar 2-årskalas hos oss igen på söndag, den här gången ska vi fira 6 stycken 2-åringar! Vi har gjort det som tradition att vi har ett gemensamt kalas för våra små i mammagruppen, dem fyller ju så tätt så det är svårt att komma på varandras kalas. Och ett perfekt tillfälle för oss föräldrar att träffas och umgås. Till detta kalas måste jag ju såklart baka, det är ett måste och som alla vet har jag svårt att hålla mig till en sort :) Det ska vara ett helt kakfat att välja på, och det är alltid lika svårt att välja vad som ska bakas men jag tror att läget är under kontroll. I alla fall för stunden!

En av två kakor som vi bakade idag!

Sedan blev det mysig lunch med våra underbara och fina grannar på Aleks, Oliver fullkomligt lyser upp när han träffar Mathilda och hon med när Oliver kommer. Det är äkta kärlek det! Så himla söta ihop, som gärna pussas och gosar. Himla tur att vi hamnade på samma avdelning på förskolan. Det gör nog att dem alla tre känner sig lite tryggare och att dem alltid har varandra. Tack Ewelina, Vincent och Mathilda för en supermysig dag!



Nu blir det fredagsmys för mig och Oliver, det blir såklart popcorn och massa annat gott. Pappa stackarn får sitta på jobbet ikväll, bokslutstider sucks! I alla fall på fredagskvällar. Vi var i alla fall på pappas jobb och lämnade sushi så han också får lite fredagsmys. Önskar er alla en mycket trevlig fredag. Kram kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar